:: HiKmAh dIsEbALik SeGaLaNya ::




30 Jun 2009... Hari ni ialah hari terakhir dalam bulan ni.. dalam tempoh yang singkat ni, macam2 perkara telah dah jadi kat aku..

yang pertamanya, aku kehilangan Lucy, Ikan Arowana kesayangan aku.. sudah sekian lama aku bela.. dari kecik lagi.. memang perit untuk menerima kenyataan ni. sesungguhnya, ini cuma permulaan kepada peristiwa2 yang bakal berlaku seterusnya..

yang keduanya, aku gagal dalam satu subjek part 6, maka ini bermaksud aku kena re-sit paper dalam tempoh 2 minggu selepas result keluar.. tension gila ok?? orang lain tengah seronok2 cari baju baru utk LLB, aku struggle kt rumah sorang2 study..

yang ketiganya, aku dilayan macam anjing kurap setibanya aku di shah alam.. yang ni aku takmau cerita panjang.. aku harap orang tu paham2 sendiri kenapa aku cakap mcm ni..

yang keempatnya, pemergian seorang lecturer fakulti aku ke cawangan sabah.. tak ramai yg tau, dia ialah orang pertama yang aku kenal sebaik sahaja aku jejakkan kaki kat uitm shah alam 4 tahun yg lalu..

yang kelimanya, aku dapat tau yang orang2 yg kena re-sit paper semestinya TIDAK akan dapat melanjutkan pelajaran ke peringkat seterusnya. setidak-tidaknya, harus menunggu selama satu semester..

yang keenam, aku dapat tau yang disebabkan seorang gadislah, aku fail paper tersebut, bermakna sebabkan dialah aku tak dapat sambung belajar.. *aku tau aku tak seharusnya menuding jari kearah dia, tapi, bila dah melibatkan soal hati, hanya tuhan yg tahu..

yang ketujuh, yes... that's the end of it.. hubungan kami terhenti disini.. ermmm.. sebenarnya, aku pun tak tau nak nyatakan macam mana. kami tak pernah menjalinkan apa-apa hubungan, so, macam mana nak kata yang hubungan itu dah berakhir? well, aku dah malas nak melayan org yg tak tau menghargai keikhlasan org lain.. daripada aku dok jiwa kacau, better aku blah... betul x?

ayat-ayat terakhir aku sebelum aku chow..;
It's either u r not good enough for me, or i'm just too good for u... it's not me who lost u, it's u who lost me.. thx for nuthin, bye..




Oh ye, lupa nak bagitau, this is the first time yang aku langsung takde rasa broken hearted.. ejie, afiq, megg, dan beberapa lagi kawan rapat aku, semuanya terkejut dengan berita ni. yg lagi mengejutkan diorang, aku seolah2 tiada perasaan.. jangankan nak kecewa, setitis air mata pun tak keluar. sebaliknya, aku terasa happy sgt2.. seolah2 ada org mengalihkan seketul batu yang besar yg sekian lama menghempap aku..

Terdapat hikmah disebalik segalanya.. Cukuplah aku berpegang dengan kata2 tu...

*aku sendiri pun terkejut.. hahahaha* =p

2 comments:

suha Is me said...

agree wit dat..maybe ur too good for her..dah2 la beb..ko pasni aku mitak tlg jgn senang sgt bagi seme ati perasaan jiwa mental ko tu kt gul leh tak..reserved sket..ishkk!

fzah ruslan said...

huk alaaaa~