:: gAdIs KaMpUnG ::



Sebenarnye, semalam aku "ter"layan hindustan sket kat Astro, cite PARDES.. itu pun sebab dah puas berebut tv ngan parents aku.. internet tgh lembab, nak kuar, xboleh malas la plak... ishh... namun, disebalik cerita gadis kampung ni, ada satu babak yang best ingin aku kongsi ngan korang..

A: ko nampak pistol aku ni? baik ko bagitau kebenarannya sekarang!!
B: ya, aku nampak pistol ko.. namun, aku tak bole nak gtaw gak..
A: sebab pe plak?? ko tak takut mampos ke ha???
B: sebenarnya, kekayaan telah membutakan ko dari melihat kebenaran..
duit yang berjuta2 telah membuatkan ko xle beza antara benar dan palsu..
bagi org2 mcm ko, sesuatu itu cuma akan dianggap benar kalo betul2 mengikut kehendak ko..

*setelah ditranslate ke bahase melayu*

well, panjang lagi babak tu sebenarnya, cuma aku tersentap sket dengan petikan dialog diatas... kalo korang dengar dialog sebenar, memang lagi tersentap la korang.. hurm,,, aku rasa macam betul gak ape yg dicakapkan oleh B tu. kadang2, bila orang tu dah kaya sangat, duit mak bapak dia berjuta-juta, dia sanggup menggunakannya demi mendapatkan apa saja yang dia nak.. termasuklah kebahagiaan, cinta, kasih sayang kengkawan,, dan mende2 lain yang tak sepatutnya dicapai dengan wang...

bagi aku, perasaan2 seperti ini cuma lahir dari hati yang ikhlas, tak dapat dijual beli, tak ternilai harganya. bagi golongan yang "membeli" perasaan2 seperti ini, aku anggap mereka sebagai telah MENGHINA diri sendiri..

kalau ada sesapa yang terasa, aku mintak maaf, aku takde intention nak tuding jari kearah sesapa pun.. sekadar nukilan peraaan hati yang pernah suatu ketika dahulu terjual dengan nilai wang ringgit...

*cinta itu indah... terpulanglah bagaimana anda menghiasnya...

-adam harris-

1 comment:

suha Is me said...

cinta itu memerlukan pengorbanan..kalo tanak bkorban maka jgn bercinta..ngehehehe..