:: 31 OgOs 1987 ::

Reactions: 
MERDEKA!! MERDEKA!! MERDEKA!!!! YA! begitulah semangat yang sepatutnya ada dalam diri kita sebagai warga Malaysia yang dah merdeka setengah abad ni.. Namun begitu, aku minta maaf banyak-banyak. bukanlah aku takde semangat kemerdekaan langsung, tapi, disebabkan aku terlalu mengejar kemewahan dunia, aku sampai lupa rupa-rupanya malam haritu ialah malam merdeka. alkisahnye camni. aku keluar rumah sebab ada appoinment dengan prospek. nak dijadikan cerita, aku tengok jalan kat sini jem teruk gile!! apesal? roadblock ada sampai 3 (di satu simpang jalan sahaja) dan ada roadblock hampir di semua simpang jalan. banyak gile..

rupa-rupanya ialah malam merdeka.. hahahaahaha.. gile lembab aku nieh.. anyway, happy merdeka day rakan-rakan!!!! =]

:: pOLiTik SkEt ::

Reactions: 


saya merupakan penyokong UMNO semenjak dari bangku sekolah lagi.. Untuk pengetahuan Encik, saya sedang menuntut di salah sebuah IPTA terkemuka di Malaysia dalam jurusan pengajian undang-undang.. Saya tidak pernah meminta bantuan kerajaan untuk apa-apa pun...sekarang saya telah pun berada di tahun akhir... dan keluarga saya sudah tidak mampu untuk menanggung perbelanjaan dan kos untuk saya menghabiskan pengajian...

saya pun meminta bantuan dengan Ahli Parlimen UMNO tempat saya yang memegang jawatan sebagai naib ketua pemuda UMNO Malaysia. tetapi permintaan saya tidak dilayan.. malah e-mail dan surat-surat yang telah saya hantarkan tidak berbalas...

adakah saya seorang yang bodoh untuk memilih UMNO sebagai pembela nasib anak bangsa, sedangkan saya yang menjadi penyokong setiapun tidak terbela nasibnya...
atau, mungkin telah tiba masanya saya untuk meminta bantuan kepada pihak atau parti lain yang dapat membantu saya...

dengan penyokong sendiri pun kebajikan terabai, bagaimanakah UMNO hendak meyakinkan kepada rakyat bahawa kebajikan mereka juga akan terjaga?

Yang Benar,
XXXXXXXXXXXXX,
XXXXXX@gmail.com


*petikan surat dari seorang penyokong kuat UMNO. maaf, namanya tak boleh dinyatakan disini, kerana anda mungkin mengenali beliau.. hehehe*

:: Al-KiSaH SeEkOR hAnTu ::

Reactions: 



aku tak ingat mane aku dapat benda ni. tapi memang kelakar abes!! hahaahahaha!!!! =p

:: 2 MiNiT jE ::

Reactions: 


meh la baca nie sat.. 2 minit je.. x rugi pun,


Berminat untuk mengetahui bagaimana untuk mendapatkan pendapatan sampingan / tambahan minima RM20K sebulan dengan hanya modal serendah RM532 untuk sekali bayar seumur hidup?


Jika jawapan anda YA!, EXCELLENT!

tetapi jika jawapan anda TIDAK atau MENGARUT, saya syorkan anda kliklah butang ‘X’ di penjuru paling atas sebelah kanan ‘window’ ini untuk tutup. Habis cerita!

7 + 1 Sebab Utama E-Networking Satu KERJAYA Hebat:-

» Latar belakang anda bukan masalah;
» Tahap pendidikan anda bukan masalah;
» Tiada pengalaman bukan masalah;
» Kos kerja yang terlalu minima - semua orang mampu;
» Bekerja ikut masa sendiri, pada bila² masa & di mana sahaja;
» Cara kerja yang mudah - 2 cara 'Online & Offline';
» Terbukti telah melahirkan ramai JUTAWAN & orang² berjaya; dan
» Do or Die!


Saya tak perlu kepercayaan anda. tak join tak apa. saya cuma berkongsi.. tapi beza antara saya dengan awak, saya dapat duit setiap hari... tapi awak macam mana, masih buat alasan setiap hari???

SHARING IS CARING... I'M SHARING THIS WITH YOU BECAUSE I CARE.. =)


hubungi saya untuk sebarang penjelasan, dont worry, semuanya percuma... =p

ADAM : 012-9285852
YM: sic_hacker@yahoo.com
facebook: adam.axn@gmail.com

:: dUa-PuLuH-DuA ::

Reactions: 
tik tok tik tok tik tok.... bunyi detikan jarum jam ditanganku.. suasana sunyi malam begitu indah tanpa ganguan dari desiran enjin kereta dan lori.. bintang-bintang berkerdipan di langit nan tinggi.. keindahan yang tak dapat diungkapkan hanya dengan kata-kata..

jam sudah menunjukkan waktu 12 tengah malam... ku cuba tinggalkan kehidupan realiti, dengan memencilkan diri di tengah-tengah kegelapan malam, bertemankan sawah padi yang meliang-liuk ditiup angin, cuba mencari ketenangan tatkala kehidupan semakin jauh meninggalkanku..

berjam-jam lamanya aku berada di situ... terbaring keseorangan menatap wajah langit yang menawan, mengira jutaan bintang di langit, si bulan mula menunjukkan diri yang tadinya hilang disebalik awan, tiupan bayu juga semakin enak terasa bermain difikiran... mungkinkah ini realiti yang sebenar? adakah selama ini aku hidup dalam fantasi? mainan minda ciptaanku sendiri??

sejenak... diriku hilang dalam khayalan. hanya tersentak pabila tiba-tiba ada dedaunan kering hinggap dipipiku dek tiupan sang bayu tadi.. sudah pukul 4 pagi? terbisik ku sendirian setelah melihat jam pada telefon bimbit yang berada di sebelahku.

ku sangkakan ada mesej-mesej yang bakal memenuhi peti-mel telefonku itu, namun segala-galanya hanya impian yang kekal impian. YA, inilah realiti sebenar hidupku.. cuba untuk berdiri semula, walaupun sayapku berkecai sudah, namun ku masih punya kaki untuk terus berdiri.. jika yang lain terbang meninggalkanku, akanku kejar walaupun berlari.. biarlah aku maju kehadapan ibarat siput yang berjalan, daripada menjadi sikura-kura terbalik di tgh jalan..

"SUDAHLAH ADAM! DIORANG MEMANG TAK INGAT!!!" teriakku sendirian.. kucuba tabahkan hati untuk meneruskan hidupku pada masa akan datang. mungkinkah mereka terlupa?? atau mungkinkah aku tidak layak menerimanya walaupun satu? jangankan dari kawan-kawanku, ibu-bapaku juga turut terlupa akannya?

kedua-dua tangan berada dalam kocekku.. tegak berdiri mengadap lautan yang biru.. ku dongakkan kepala ke arah bintang-bintang yang sudi menemaniku sejak tadi.. dengan perlahan, kuucapkan;

adam... selamat hari jadi.......


:: RaMaDhAN dTg LaGi ::

Reactions: 


Cantik entry aku kali ni, tanggal 22 ogos, pada pukul 3:33AM, ingin aku mengucapkan selamat menyambut ramadhan al-mubarak. banyak2kanlah beramal wahai pembaca blog sekalian.. dunia kejar, tapi akhirat jangan lupa. tanpa akhirat, dunia tak bermakna apa-apa.. kiri kena pegang, yang kanan jangan terlepas.. semoga hidup kita semua akan sentiasa diberkati oleh Allah.. =)

:: nAsIb KeReTa UsAnG ::

Reactions: 
Semalam, aku nak bawak kawan-kawan aku pegi rumah Mr. Labu
kawan-kawan aku ni bernama Atan dan Brahim..
nak dijadikan cerita, si Brahim ni bawak sorang kawan dia bernama Saad..
aku tak kenal langsung si Saad ni, tapi disebabkan dia pun nak follow sama, so aku bagi jelah tumpang kete aku.. takkan nak tinggal plak kan?? so kami ramai2 la bergegas ke rumah Mr Labu ni.. sme pakat naik satu kereta, iaitu kereta aku..

Bonet blakang kete aku ni ada macam2, dari joran pancing sampailah ke jersi basketball masa sukan antara fakulti haritu.. so, bau yang melekat, takyah cite la.. yang buat aku tak berapa bekenannye ialah bila;

Brahim: apesal kete ni BAU MACAM BABI hah??
Saad: yelah, BAU BABI!!!

YES!!! dah la korang tumpang kete aku, nak kutuk lebih2 plak. dahtu, si mamat bongok mane yang langsung aku tak knal tu pun nak join sekaki kutuk kete aku.. WTF?? tahniah buat korang! AT LEAST AKU ADA KERETA SENDIRI, ENGKAU? APA YANG ADA??

:: tAk MuNgKiN kUmILiKi ::

Reactions: 
andaikata bara kau beri padaku,
ku genggam erat menjadi abu...

andaikata permata yang kau inginkan,
kan kurenang semua tujuh lautan..... Read More

bagaikan pungguk terus merindu,
kepada bulan jauh nan satu..

harapan kini tinggal harapan,
yang tinggal jua hanyalah kenangan..

diriku bagimu cuma picisan,
dedaunan kering ditepian jalan..

jarum yang patah kuspimpan rapi,
biar berdarah kau tetap kunanti..

diriku milikmu sampai kumati,
nafas terakhirku kau tetap dihati..

beginilah kasih yang jujur hakiki,
mencintai insan yg x mungkin kumiliki....

-adam yg jiwang- 06/08/09 @ 4:19am-