:: HaNyA sEmEnTaRa ::

langit tak selalunya cerah. Akan datang juga waktu dimana matahari kan menghilang jua. begitu juga dengan kehidupan. Hidup ni tak sentiasa indah. Walaupun kita sedang bergembira, sentiasa ingat sesungguhnya akan datang waktu dimana kita pasti diselubungi kegelapan.. ibarat buah mempelam bersepai di tepi jalan..

Al-kisah 2 orang kawan lama, sorang namanye Balqis (bukan nama sebenar) sorang lagi Imran (name btol.. haha)

Balqis: wei, aku tny ni, jawab jujur ye?
Imran: ok, tanye la ape

Balqis:sape awek kat fesbuk hang? awek hang ka?
Imran: erm.. tak

Balqis:hang minat kat dia ka?
Imran: minat sgt2 la..

Balqis:awat tak mintak kapel je terus?
Imran: dia tak ready lagi kot.. ntah, tataw la aku. lgpun aku ada terkilan sikit sebab dia dok kontek lagi ex dia tu.. isk isk isk..

Balqis: la ni apa progress hang ngan dia?

Imran: erm, kitorang da mcm kapel da benanye, bukak mata, dia org first msg aku, pejam mata pun sama.. hari2..
Imran: mcm2 lagi la yg kapel2 standard len bwat.. siap aku da jumpa parent dia lagi, aku panggil die sayang, die panggil aku abang.. huhuu..
Imran: kalau ikut dari apa yg aku nampak, tak lama lagi insyaallah dapat la kot kapel ngan dia. hahaha

Balqis: Imran, aku ade mende sket nak cakap kat hang..

- aku dulu pernah gaduh dgn balak aku
- masa tgh gaduh tu, ada sorang mamat berkenan kat aku,
- kami dok men msg tiap2 hari, keluaq date semua2 laa
- dia blanja aku makan, bwk aku tengok wayang.. etc..
- aku panggil dia syg2 gak, sama macam situasi hang..
- siap parents dia berkenan plak kat aku, kononnya sesuai ngan anak dia tu


Imran: so, hang nak habaq yang hang ni sama la dgn pompuan yg aku minat ni?

tapi, kebenarannya ialah...

- aku msg2 sebab aku tanak rasa kesunyian, sbb tgh gaduh ngan bf aku
- so that bila org tengok aku bace msg, sentiasa tersenyum2, mcm xde prob
- aku date ngan dia sekadar nak hilangkan rasa sepi, aku nk ada teman time bf aku tengah hangin dgn aku..
- aku suka dia panggil aku sayang2, sebab aku suka diri aku terasa seperti disayangi. aku panggil dia sayang jugak sebab takmau dia berenti panggil aku sayang..
- aku takdak perasaan lain kat dia selain daripada kawan.
- lepas dua bulan, aku berenti kontek dia. tu pun bila aku dapat tau dia betul2 minat kat aku..

Imran: wtf?? apa yang hang cuba nak bagitau aku ni??

Balqis: Sori Im, aku tau perbuatan aku ni salah
Balqis: tapi, ni ja cara aku nk lupakan problem aku dgn mamat tu
Balqis: aku nak nasihatkan hang, JGN TERLALU MENARUH HARAPAN kat dia
Balqis: dia mungkin sama ja dgn aku..
Balqis: lagipun, aku ni pompuan Im... aku sgt memahami pompuan..
Balqis: hang mungkin ingat dia betul2 minat kat hang gak
Balqis: just, BEWARE...

Imran: .....wtf.....

Balqis: lek la Im,, itu dari sudut pandangan aku,
Balqis: tak semua pompuan sama... mungkin awek tu pun ikhlas nk kt hang
Balqis: just berjaga2 la, sebab aku takut dia sama ja mcm aku
Balqis: ok Im?
Balqis: ttyl...

---------------------

Ini sedikit sebanyak apa yg Imran cerita kat aku. mungkin dia sekarang tengah happy dengan situasi dia sekarang, dimana dia terasa dirinya disayangi, dan dia juga menyayangi gadis tu.. tapi, adakah dia tau yang gadis tu betul2 suka kat dia atau cuma nak teman dikala sepi? memang babi la pompuan tu kalau dia buat kat Imran camtu. Kesian kat Imran.. memang betul dia happy, dan aku tau cinta dia kat minah tu memang betul2 ikhlas, memang rugi minah tu kalau dia tolak cinta si Imran. Silap haribulan, aku sendiri pi cari minah tu kasi lempang dua tiga das biar die sedar sket.

Buat Imran, kuatkanlah semangat, kita ni lelaki, jgn cepat mengalah.. jgn jadi macam member kita si T****Q yang cuba bunuh diri sebab cinta. kalau dia tolak cinta ko, ko sabar je.. ok? sesungguhnya mungkin ada wanita lain kat luar sana yang lebih berhak menerima cinta suci ko tu.. ini semua dugaan hidup.. apa2 yang jadi, cakap je kat member2, jgn simpan.. kang ko jiwa kacau sensorang lagi susah... ok?? all the best!!

p/s- and if hang jadi kapel ngan minah tu, jgn lupa member plak!!! hehehe!! =p

3 comments:

Abdullah Ghani said...

topek nak bunuh diri kaaaaa ?? ish3...

Adam Harris said...

oh tidak2, bukan topek yg kita kenali.. name pon dekat2 jugak. hahahahaha~

afiqPG said...

memang sedih cerita ini. berkaca mata aku membaca. huhu..