:: LaWaK pErKaUMaN ::

Reactions: 
Alang-alang baru bercerita pasal negeri kelantan, aku nak cerita sikit satu lawak typical kat sana. tapi tak tau la korang boley paham ke tidak.. lawaknya berbunyi macam ni, ada sorang india tengah jual rojak kat tepi jalan.. pastu datang sorang budak nak beli rojak.. budak tu pun kutip bermacam2 jenis buah, pastu dia bagi kat india tu, suruh kira bape hengget.. pastu..


budak: macha, cubo kiro berapo riya (riyal @ ringgit) semuo sekali nih..

india: 1 riya, 2 riya 3 riya, 4 ringgit.. 5 riya semuo sekali.

persoalannya, mengapa si india tidak menggunakan bahasa kelantan untuk ringgit yang ke-4? jeng jeng jeng... sebab kalau dia sebut jugak, akan jadi 4 riya (paria).. takkan la dia nak kutuk kaum sendiri kot? hahaha... sori kepada yang terasa sebab lawak ni berunsur perkauman sikit. bagi india2 kat kelantan, diorang langsung tak pernah kisah pasal lawak ni sebab dah terbiasa. buat india2 yang terasa hati, korang bole pegi jahanam.. hahaha... blah2...

No comments: