:: dULu LaEn, SkAnG LaEn ::

Dulu cinta, bagiku indah..
setelah cinta mempermainkan aku,
kini...aku yang mempermainkannya..

istilah "Memberi cinta"..
ibarat memberikan IC kepada pak guard UiTM,
bagi mereka yang takde sticker student,
untuk mendapatkan "pas pelawat".

kuberikan IC ku,
lalu ku MASUK kedalam uitm,
aku GELEDAH setiap penjuru yang ada
aku REDAH semua daerah
tanpa meninggalkan sebarang jejak
setelah PUAS mengembara,
aku kembali ke gate utama..

aku: pakcik, thx sbb bagi saye pas pelawat td,
bole bagi balik IC saye?
pakguard: aik? cepat je dah nak blah?
aku: saye dah DAPAT apa saye nak.. cukupla~
pakguard: cukup ke sekali masuk je?
aku: cukupla sekali, banyak lagi "U" lain yang saya belum masuk...

CINTA = IC dalam cerita ni?

well,

nak masuk U lain, most probably pak guard diorang akan minta IC juga,
....
....
"recycle" jela "IC" tu...

2 comments:

suha Is me said...

aci tak kalo aku tak paham cite neh?am i too slow to get it or ur metafora tu yg super duper high untuk aku phm?danngg~

Adam Harris said...

putihkan sket otakmu yang kuning itew... baru bole menerima ilmu.. ngehehehehee~ =p