:: LaHiRnYa SeBuAh CiNtA ::

Ntah mcm mana, tiba-tiba jiwaku kacau semula. aku mula menghubungi En.A, kerana dia sorang je yang memahami jiwa aku. semua masalah aku atau masalah dia, kami kongsi bersama.. ada satu hari tu, afiq tak dapat nak hang out dgn aku sebab dia sedang bersama Miss E. so, aku lepak2 je kat rumah satu hari tu sambil melayan lagu2 yang berkaca mata.. tetiba, En.A call aku, ajak lepak kat Starbucks ss9. So aku pegi la kat sane,

rupa-rupanya Miss E pun ada bersama dengan dia.. sembang-sembang, bergelak ketawa, hilang juga stress aku sedikit sebanyak. hujan sgt lebat time tu, A tak bagi aku balik sebab aku cuma naik motor.. so, dia suruh aku follow dia naik kereta untuk menghantar E balik ke damansara. (time tu E tinggalkan keretanya kat sana).. aku pun follow la mereka berdua tu ke sana. sampai je kat sana, E berubah fikiran, tetiba die nak pegi balik ke shah alam sebab nak jumpa kawan kat sana (begitu la lebih kurang apa yg dia bagitau kat aku).. sekarang, kereta ada 2 (kereta E dan kereta A). ermm.. Miss E tengah tak sihat sangat untuk drive balik ke shah alam, so, En. A cadangkan aku yang drive kereta E bawak pegi shah alam..

oke! jawabku. nak dijadikan cerita, aku terlepas exit nak ke shah alam, so aku pusing balik masuk damansara.. mak aiihh, jem gile babi teruk!! time orang balik keje plak time tu! aku punya la tekanan! minyak dah hampir kosong, dan bateri phone aku plak dah super kering. gara-gara activate GPS untuk cari shortcut.. ceh, tak berguna langsung teknologi time tu. lepas isi minyak, aku pening kepala teruk gle, mcm mana aku nak call En. A nak bagitau yg aku mungkin lambat sampai? E tinggalkan beg dia kat dalam kereta tu, tapi, aku memang takkan selongkar beg orang lain walaupun aku tau ada phone dalam beg tu.

setelah 2 jam bergelut dengan jem, aku pun sampai ke jalan yang aku nak.. dalam 15 minit aku nak sampai tu, aku terpaksa gak menyelongkar beg Miss E sebab aku betul2 perlu call diorang, nak tau diorang tengah lepak kat mana. nak dijadikan cerita lagi, En. A perlu balik ke rumah, sebab dia kena ambik adik dia dari sekolah. dia bagi aku no phone miss E kat aku. so aku pun call miss E. ermm... segan plak aku nak bersembang dengan orang yang aku tak berapa nak rapat lagi time tu. dah la gadis, aku ni super pemalu ngan gadis sebenarnya (ye ke?? hhaahaha) Miss E cakap, dia tengah lepak kat satu kedai ni, so, aku just hantar kereta dia kat tempat dia tengah lepak tu, then dia akan hantar aku balik ke ss9 tempat aku park motor aku tadi.

sebaik saja aku sampai shah alam, tukar plan!! adeimakkk~!! makin pusing kepala aku. skang, dia nak aku hantar kete tu kat rumah kawan die plak. nak tak nak aku memang kena pegi sana. takkan aku nak rembat keta orang suka suki hati aku je? dah la aku sampai lambat, nak ikut sukati aku plak.. memang la kuang hajo gile camtu..

Setelah melalui banyak sangat rintangan sepanjang hari tu, akhirnya aku menarik nafas lega setelah sampai kat depan gate rumah kawan miss E.. hurmm.. tetiba, dia kua dari rumah bersama dgn kawannya tu. aku tetiba celik mata sampai ke dagu!! mak aih, comelnye kawan die nie?? apesal En A tak penah pun cite pun pasal dia ni kat aku??

masuk dalam kereta, Miss E bertemankan kawannya tu nak hantar aku balik ke ss9.. hehheheehe.. "hai, name saye adam, awak syape yea?" (dengan nada gatei2 gedik sket) huhuhuhu.. start dari saat tu lah, aku mula berkenalan dengan si dia. insan yang membuatkan aku buka mata teringat kat dia, pejam mata pun teringat kat dia. pendek kata, sepanjang hari-hari aku memang hanya dia. kadang-kadang, sampai aku mengelamun tak tentu pasal.. malu pun banyak kali setelah kantoi dengan member-member dan family aku.. aku kantoi mengelamun tak tentu pasal. ada juga sekali tu time aku tengah drive, aku tersalah tukar dari gear 2 masuk gear 5 terus!! ngeheheheehe~!!

Aku pelik sungguh ngan peristiwa yang berlaku pada hari tu. macam-macam sangat berlaku. Ini baru sedikit yang aku ceritakan, ada banyak lagi masalah2 selingan sebenarnya.. bayangkan kalau salah satu dari berjuta2 masalah kat atas tu tak berlaku, adakah aku akan sampai kat depan rumah dia? adakah aku akan berkenalan dengan dia? adakah aku akan rapat dengan dia seperti hari ini? jawapannya, korang tau2 la sendiri... Persoalan utamanya sekarang, Adakah ini SURATAN atau KEBETULAN? love is a miracle, and miracle does not come by itself, there must be a reason for something..

mula pada saat itu, aku mula jatuh chenta padanya ( cheewaah~ *blush2!! =p ) sepanjang hidup aku mencari cinta, tak pernahnya ku ketemukan. tapi kali ni, aku langsung tak mencari (sumpah tak tipu) aku memang tak mencari langsung sejak bertahun2 lamanya aku sakit hati dengan gadis.. tak pecaye? boleh rujuk post2 aku sebelum ni, tak pun bole tengok betapa aku kutuk kaum pompuan kat blog ni sejak dari awal lagi..

"Don't find love, let love find you. That's why it's
called falling in love, because you don't force
yourself to fall, you just fall. "


sweet tak quote aku diatas? hehehe.. apa2 pun, aku percaya this time, aku memang betul2 jumpa orang yang perfect.. semoga diriku tak bertepuk sebelah tangan hendaknya. kerana cinta aku hidup, dan kerana cinta jugalah aku mati.. aku tak mau jiwa kacau lagi. aku tak mau pisang berbuah dua kali. cintaku padanya adalah yang terakhir. jika cintaku ditolak, tiada gunanya bpatah kembali.



-Adam Harris- 06/06/09 @ 4:04AM

2 comments:

LyNzI said...

uu..i love ur quote..neway..im glad u find ur true love..i envy of u..coz i dun hv sum1 special n im alwiz a loser of finding it..even now, I think d effort that I'd done really makes my life screw up n even worse! i had d fact that i'd been rejected once again! n it left a deep pain inside of my broken heart..guess i dont hv luck in love..
opps..sorry for d long comment..juz wanna express my feelings to some1..

neway..
im happy for ur love life...

Anonymous said...

tape... in fact, i am just like you... being dumped for so many times.. sometimes, even i cant remember how did i fall for them.. and i keep on telling myself that i keep on falling for the wrong person.. duuhh.. whatever it is, be strong, life is too short to be wasted. there are still so many things to do in this life.. insyaallah one day you'll find the right guy you're searching for =)