:: sAtu PeNgHiNaAn ::

KHARISMA 2004/2005

Dude, semalam aku betul panas baran dengan sorang budak pompuan ni.. Berani dia kutuk sukan yang aku sanjung selama ni?? what the "F"!! respect la sikit, bukan semua orang ada kehendak yang sama.. so pandai2 la jaga sikit mulut tu. jangan sampai aku lempang hidup2! kalau ko dah memang jenis yang tak bersukan, tak payah la nak kutuk2 orang yang minatnya tak sama cam ko.. pompuan.. dah la aku paling benci kaum yang tak memahami dan sukar difahami ni..


LEX 2006

bagi aku, basketball bukan sekadar sukan biasa yang dimainkan pada waktu2 petang, sekadar nak berpeluh ataupun aktiviti masa lapang hujung minggu.. aku rasa basketball dah menjadi darah daging aku sendiri.. tanpa basketball, aku tak boleh hidup. walaupun possibility untuk aku kembali bermain sangat tipis, tapi aku tak putus asa.. miracle happens. nevertheless, I keep on praying to the God hoping that 1 day I'll be back to the court...

LEX 2008

cerita dia takdelah panjang sangat, cuma aku sedikit terkilan bila ada pihak yang cuba mempertikaikan kesungguhan aku dalam basketball. aku cuma cakap, "basketball is my pride"... tetiba lak nak balun cakap yang aku dah hilang pride tu sebab aku dah tak boleh main lepas ni.. mungkin dia tak tau betapa sakitnya hati ni bila doktor cakap yang ACL (some kind of ligament) aku maybe dah putus.. dan it's permanent.. ibarat menyimbah minyak ke api.. mana nya aku tak panas. berderau2 darah aku bila dengar macam tu..

MECHANICAL ENG 3 ON 3 2007

kalau ditanya mana2 sifu basketball, diorang pun akan memberikan pendapat yang sama. Zaid contohnya, paling pantang tengok orang duduk atas bola. Ibarat tidak menghormati basketball. Walaupun ianya cuma sukan bagi orang lain, tapi bagi kami, sukan inilah yang menyatukan kami semua.. Without basketball, we might not know each other like we do now..
COACH FOR LEXUS 2006

Contoh lain, En Rushdi paling bengang kalau ada orang sepak bola basketball dengan kaki.. Kurang ajar katanya. aku sangat2 bersependapat dengan mereka berdua ni. Kalau korang yang betul2 rasa basketball is not just a sport, then, belajar2 lah hormat game ni. RESPECT!! dan bagi mereka yang langsung tak tahu menahu pasal basketball atau bola keranjang ni, jangan tetiba tak tentu pasal nak kutuk2 sukan ni.. kalau dah tak tau, buat cara tak tau. Jangan ingat ko pandai dalam semua benda, ko boleh je nak kritik aku??

UITM PHANTOMS 2008

dia sepatutnya berasa sangat bernasib baik sebab aku jenis orang yang sentiasa pendam apa yang ada dalam hati. Kalau ditakdirkan kena kat orang yang salah, memang boleh bawak gaduh. Senior aku dulu sampai tumbuk budak sekolah sebelah sebab permainkan sukan yang dia minat ni.. untuk pengetahuan semua, basketballers memang sependapat dengan aku... to me, BASKETBALL IS MY LIFE, MY SOUL, MY PRIDE.. REMEMBER THAT..

-adam celak-

No comments: