:: LeMaH mCm tUuUtt ::

Semalam aku kuar jenjalan ngan sorang member aku ni, kitorang lepak2 kat kedai mamak menonton perlawanan bola sepak EPL... seperti biasa, kami menyokong pasukan kegemaran iaitu Chelsea (walaupun ramai yang meluat + menyampah dgn team ni). Chelsea ni makin lama, makin teruk gaya diorang main. pergh... sakit hati aku dibuatnya. tambahan plak, game yang aku pegi tengok ni, seri 2-2..

that is not the point... apa yang aku nak ketengahkan kat sini ialah, masa tengah tengok game tu, sorang player terjatuh setelah ditolak sket oleh pemain lawan. member aku pun jerit, "woi!! main macam pompuan!!! pegi jahanam la ko... bla bla bla.." aku memula tu tak berapa nak bagi perhatian sangat, tapi aku suka cara dia memaki. seolah2 semua perkara yang membodohkan diri, menunjukkan diri tu lemah, tak pandai, bodoh dan bodoh lagi, semua dirujuk kepada KAUM PEREMPUAN.. hahaha...

sama gak time2 lain, selalu gak aku dengar kutukan dan cacian yang serupa. contoh lain, sorang mamat ni tak berapa nak cekap lagi drive kereta. member dia balun cakap "ko ni bawak kete macam pompuan la..." ataupun bila bergaduh yang melibatkan kaki dan tangan.. si mangsa akan menerima kutukan yang sama, "lemah!! macam pompuan!!"

aku rasa korang yang membaca blog ni pun, mesti pernah dengar makian dan cacian seperti tu kan? kan? aku tau, maybe ada gak kaum hawa yang memaki hamun dengan menggantikan perkataan "pompuan" tu dengan perkataan lain yang mengaitkan benda tak elok tu dengan kaum adam.. tapi, I dont give a damn... gi mampos. apa aku pedulik, yang penting, aku rasa seronok bila ada orang kaitkan mende2 budus dan jelik dengan kaum yang seharusnya.

paham ke tidak ayat2 yang aku pakai kat atas? kalo tak paham, korang memang lemah, busuk bangkai.... macam pompuan! hahahaha... sekadar gurauan... peace!! =P

No comments: