:: oScAr Oh OsCaR ::

Sejak akhir2 nie, aku tengok perangai Earnest & Cecily agak pelik sket, asyik gaduh je.. bab makan gaduh, bab tempat tidow gaduh... pendek kata macam2 hal asyik tak sependapat je.. walaupun dah duduk se-akuarium sejak setahun dulu lamanya. oh, lupa nak bagitau., mereka berdua ialah ikan ternakan aku dari jenis Oscar. dulu beli besar ibu jari je, skang dah lebih dari tapak tangan dah haa..


aku pun rasa tak sedap hati, lantas aku menggooglekan diri selama sejam setengah godek2 apa kes yang sedang berlaku.. bagus gak aku ni kekadang, sanggup menghabiskan masa menyelidik kehidupan haiwan yang dikenali sebagai ikan.

apa yang aku jumpa? ops.. rupa2nya ikan2 aku ni diambang "perkahwinan" mereka. patut la nampak sengal semacam.. diorang bukan gaduh, tapi sedang menjalankan proses yang dikenali sebagai proses mengawan.. haha!! kenapa la aku ni dungu sangat sampai tak tau pasal ni.

apa2 pun, aku harap mereka akan kekal abadi sehingga ke anak cucu. Jangan jadi macam manusia, bapak makan anak, datuk makan cucu, lelaki makan gadis.. dan yang paling takle bla, member makan awek member sendiri.. sekali lagi tahniah buat Earnest & Cecily!! =]

No comments: