:: 18 SxXx ::

sebelum apa2, aku nk mintak maaf kepada semua pembaca sebab post aku yg ni agak "offensive" sikit. tapi aku rasa ok je sebab ni blog aku, bukannya tempat public mcm bulletin board friendster atau mana2 forum.. since aku terasa nk luahkan apa yg aku tau pasal perkataan ni, aku cerita je.. suka @ tak, atas pandangan diri sendiri. aku tak kisah..

okes.. isu yg nk didiskusi sekarang, kenapa ramai sgt suka menggunakan perkataan "fuck"? tak kesah la dalam pertuturan seharian ataupun dlm dunia cyber nie.. banyak sungguh aku terdengar. setelah penyelidikan yg aku buat selama 3 tahun setengah nie, aku dapat mcm2 info berkenaan perkataan "fuck" ni.. so, apa kata kita kongsi sama2?

ayat2 yang selalu kita dengar contohnya mcm "fuck you", "fuck off" dan "what the fuck?" aku percaya ramai je tak pandai menggunakan perkataan ni di tempat yg sepatutnya.. mengikut kamus dewan, perkataan "fuck" ni bermaksud "copulate" a.k.a "get some!!"... penggunaan betul dia lebih kurang camni la: let's fuck? atau I want to fuck you.. tapi tu penggunaan perkataan tu secara literally..

by itself, ia sebenarnya digunakan sebagai exclamation bagi menunjukkan perasaan tak puas hati, marah, atau emosi2 ekstrem. yg mana langsung takde kaitan pun dengan maksud seksual yg perkataan tu berikan. contohnya "shut the fuck up" dan "none of your fucking business!!"..

apa tujuan aku cerita semua nie? =]..

ramai yg bile tulis perkataan "fuck" ni kat public, selalunya forum etc, perkataan tu akan automatically di"censored"kan.. bila kita taip "fuck", die akan convert jadi ****.. contoh kat friendster, dulu boleh, tapi sekarang bila ada je perkataan2 offensive, die automatik tak bagi korang post mende tu.. betul tak? tak percaya bole cuba.. ada jugak pengguna yg cuba cover line dgn menggantikan perkataan "fuck" dgn F(_)c|< or |=(_)Ck.. atau "fark" & "phuck".. tapi, kat sini aku ada cara best untuk men"censored"kan perkataan tersebut..

aku belajar dgn rakan2 yg baru aku kenali, diorang tukar perkataan "fuck" dengan perkataan "fish".. hehehe.. so, penggunaannya orang akan faham, tapi nampak lebih comel dan tidak keterlaluan.. sebagai contoh, "what the fuck?" akan jadi "what the fish?!!" kan ke ok sket? betul tak...

so sekarang, cuba korang belajar convert penggunaan perkataan lucah tu kepada perkataan yg aku baru kenalkan ni..

goddamn i feel like i wanna "fish" her!!
she's fishable.. trust me!!
motherfishing princess!!
go fish yourself!!
fish you!!
fish off!!
dan boleh juga,
let's "fish"? =]

hahaha... by the way, aku tertanya2 mungkinkah ini sebabnya mengapa sorang player NBA yg hebat diberi nama "Derek Fisher"?? hahaha... fikir-fikirkan wahai pembaca sekalian...

No comments: