:: jOm BeRtUkAr-TuKaR ::

hehehe... ini ade satu cite sedih sket nak dikongsi ngan kengkawan..
ada 2 orang insan, apip botak dan amit gatei.. dua2 ni dok serumah. nak dijadikan cite, diorang dua2 ni bergaduh sesama sendiri. sebabnya? si apip ni seorang yang pengotor, die ske sepahkan barang2 dia dalam rumah sewa diorang tu. apip juge suka campak kain baju busuk yg berbau peluh dimerata2. suka gosok gigi dengan berus jamban, suka makan nasik depan tv pastu terlentang tidur tanpa membasuh tangan terlebih dahulu, dan juga beberapa kesalahan jenayah sivil yang lain... si amit gatei tu memang panas sesangat ngan perangai si apip tu....

sampai satu hari tu, amit berdepan2 dengan apip,

"apip!! aku banyak mende tak puas ati ngan ko!!"

"amende ko tak puas ati ngan aku?"

"banyak sangat2!! dan aku nak ko setelkan semua masalah yg ko bawak ni"

"well, takde masalah, tapi aku pun nak ko setelkan sme masalah yg ko bwk"

amit pun blur... well,, dia agree je
ngan tawaran yg diberikan oleh apip,
coz dia da tak tahan sangat dah dgn
situasi tersebut..

apip cakap,

"ko buat list sme bende yg ko tak puas ati, nnt aku setelkan,
tapi aku jugak akan buat list dan aku nak ko pun setelkan masalah ko"

orait, deal..

,
,
keesokannye, amit pun bagi list tu kat apip, memang banyak gile!!
1-aku tak ske ko bla bla bla bla bla....
2-aku tak ske ko bla bla....
3-aku tak ske ko bla bla...........
4-aku tak ske ko bla bla ........

so, apip pun berhempas pulas mengemaskan balik barang2 dia yg bersepah2 tu, mencuci pinggan mangkuk yang dah bertahun2 tak basuh, mencuci mangkuk tandas dengan sempurna, dan juga menyusun jadual waktu seperti yang dikehendaki oleh amit..

then, giliran apip,

dia mengeluarkan list dia plak.. apa yang tertulis kat list tu?
1-"aku tak ske ko dalam rumah ni"

,
,
seminggu lepas tu, amit berpindah keluar masuk rumah lain.. hehehehehehehe setel problem!! =p

No comments: