:: aL-kIsAh ::

Reactions: 
ada 2 gembala kambing..
Sorang nama Mizah, sorang lagi nama Siti..
Mizah bela 2 ekor kambing, Siti cuma bela sekor..

Aku tak faham kenapa,

Kambing2 Mizah gemok, gebu, cukup makan,
dan cukup dengan kasih sayang..
kedua2 kambingnya tak pernah nak mengeluh pasal layanan Mizah..

Kambing siti plak, makan pakai semuanya tak terjaga,
asyik ditinggalkan kesepian, berpanas berhujan..
cuma kadang kala bila siti teringat dia bela kambing,
barula dia jenguk kambingnya yang dah dekat separuh mati tu.

aku tak faham kenapa,

Kambing siti pernah terlepas 2 kali dari cengkaman kekejaman siti,
tapi yang peliknya, kambing tu bagi peluang selepas siti insaf dengan sifatnya.
namun siti tak sedar-sedar gak yang kambing tu setia dengan siti,
walaupun atas segala-gala perkara yang dah dilakukan siti..

aku tak faham kenapa,

Siti tak pernah nak hargai kambingnya,
walaupun cuma sekor, tapi masih siti tak pandai nak jaga.
mungkin sebab dia ingat dia boleh dapat kambing yang lebih elok.
tapi kenapa siti masih tak lepaskan je kambing tu?
biar bahagia dengan gembala yang lain..
yang lebih mampu untuk menjaga kambing tu dengan lebih baik..

dan,
aku tak faham kenapa,
akulah kambing tersebut...

al-kisah perbualan antara aku dan kawan2..
kimak nye member2.. korang andaikan aku ni cam kambing???

2 comments:

::aku insan biasa:: said...

hohoho...dalam manyak2 menatang kt dunia ni..disamakan ngan kambing..sadis3333

Adam Harris said...

tu ar pasal,, member2 tetiba nak berpuitis terlebih2, sampaikan kambing pun bleh jadi contoh.. tapi terbaekk gak andaian diorang tu. hahaha~ :p